• Sing a song

1. 6. 2017

10. mája mali žiaci našej školy a materskej školy možnosť zapojiť sa do súťaže v speve anglických piesní Sing a song. Spolu sa zapojilo 85 žiakov, pričom spievali ako jednotlivci, páry, menšie skupiny aj celé triedy. V I. kategórii sa umiestnila MŠ Budimír. V  II. kategórií  na 1. mieste skončila skupina žiakov z 2.B triedy, na 2. mieste kolektív žiakov z 1.B a 3. miesto dvojice Karolína Tomková a Karolína Sabová z 2.A a dvojica Róbert Vengrín a Adam Štulajter z 2.A. III. kategória: 1. miesto Nela Mária Antolíková z 3.B, 2. miesto Veronika Kicková zo 4.B a 3. miesto dvojica Dominika Taišová a Natália Bačová z 3.B triedy. V poslednej kategórií sa na 1. mieste umiestnili žiaci zo 6.C triedy a cenu za  2.miesto si prevzala Goliášová Denisa z 8.A. Výhercom srdečne blahoželáme!

• Idiot v knižnici

V mesiaci máj v našej škole zakotvila putovná výstava fotografií s názvom „Idiot v knižnici“, ktorá našich žiakov aj poučila, aj pobavila. Táto výstava bola vytvorená pre Knižnicu Akadémie vied ČR. Je spoločnou prácou skupiny X-POZICE, voľného združenia českých fotografov v Prahe, prispievajúcich na internetový server o fotografii www.paladix.cz. Tvorí ju séria humorných fotografií, ktoré s istou dávkou humoru a irónie poukazujú na rôzne odchýlky od normálneho správania v knižnici, či je to napríklad neočistená obuv, hlučné správanie alebo konzumácia jedla. Tak vlastne podávajú morálne poučenie pre každého návštevníka knižnice. Názov výstavy nie je náhodný. Jeden „Idiot“ je v každej knižnici, to je dielo od ruského autora F. M. Dostojovského, s ktorým sa stretávame na strednej škole. Ale nie to bol hlavný motív výstavy. Výstava sa snažila poukázať na to, ako sa nesprávať v knižnici! Z našej školy výstava putovala do Novohradskej knižnice v Lučenci.

• Kto bude ďalší?

1. 6. 2017

V stredu 31. mája sme s deviatakmi absolvovali komentovanú prehliadku mesta Košice a interaktívnu výstavu s názvom Kto bude ďalší? Témou druhého ročníka výstavy bola Genocída - zločin proti ľudskosti. Študenti Katedry histórie Filozofickej fakulty UPJŠ v Košiciach predstavili verejnosti zločiny proti ľudskosti z našej dávnej i nedávnej minulosti. Podujatie malo charakter interaktívnej výstavy, ktorá prostredníctvom ôsmich stanovíšť vyskladaných z dobových fotografií, dobovej tlače a didaktických hier priblížila návštevníkom pojem genocída, jej fázy a prejavy v historickom kontexte. Študenti Katedry histórie FF UPJŠ, budúci učitelia dejepisu, v úlohe komentátorov v rámci svojich stanovíšť interpretovali inštalované pramene a odpovedali záujemcom na otázky.

• Za férové ovocie

V rámci projektu Jedlá zmena sme v 5.A uskutočnili aktivitu so zameraním na fair trade pestované ovocie. Deti sa zahrali na pracovníkov na plantáži, majiteľov plantáže, dopravcov, importérov a predajcov v maloobchode a rozhodovali o spravodlivej mzde pre týchto ľudí. Poučili sa o tom, čo je spravodlivo a nespravodlivo obchodovaný banán. Nakoniec boli odmenené, čím iným, ako chutnými banánmi.

• Turistický výstup na Sivec

30. 5. 2017

Žiaci ZÚ Poznajme lepšie región ako turisti a geografi naplánovali v priebehu mája turistický výstup na zaujímavý vrch Sivec v pohorí Čierna hora, ktorý sa nám podarilo úspešne zrealizovať v sobotu 27. mája 2017. Prialo nám aj počasie. Výstup dal síce všetkým patrične zabrať, niektorým menej, iným o niečo viac, ale zaslúženou odmenou bol každému nádherný výhľad z vrcholu do širokého okolia, ktorému dominovali okolité zalesnené kopce Čiernej hory aj blízkych Volovských vrchov a na severozápadnom obzore aj Vysoké Tatry. Celú scenériu krásne dotváral pohľad na hladinu vodnej nádrže Ružín v doline Hornádu pripomínajúcu pri trocha fantázie fjord. Presvedčili sme sa, že nádherné miesta máme v našej krajine na dosah ruky a vrchol Sivca je jedným z najkrajších miest na spoznávanie a obdivovanie nášho kraja.

• Geografická exkurzia

28. 5. 2017

Dňa 26. mája sa žiaci našej školy zúčastnili v poradí už 8. geografickej exkurzie. Cieľom bola celodenná návšteva prvého ZOO parku v Maďarsku, ktorý sa nachádza v malebnom prostredí lesa Sóstó. Na 30 hektárovom pozemku si prezreli všetky svetové kontinenty a mohli pozorovať život tamojších zvierat. Hlavnými atrakciami boli ľadové medvede, tučniaky, tulenia show, orangutan, slon africký aj indický. V oceanáriu obdivovali svet žralokov, farebných rýb, koralov, exponáty hadov i plazov. Cestou domov si svoje novnadobudnuté vedomosti preverili vyplnením pracovných listov. Exkurzia do Nyíregyházy sa aj vďaka krásnemu slnečnému počasiu vydarila.

• Škola v prírode - 5. deň

3. 6. 2017

Týždeň ubehol ako voda a musíme sa rozlúčiť so super hotelom aj s krásami Tatier. Stihli sme ešte vyhodnotenie nášho pobytu, balenie kufrov, upratanie našich izieb...a samozrejme sme si nenechali ujsť náš posledný výlet – návštevu Belianskej jaskyne. Po jej prehliadke a obede sme sa vrátili síce unavení, ale bohatší o množstvo zážitkov domov.

• Výstava v Litparku

26. 5. 2017

Pozývame vás na verejnú výstavu projektov našich žiakov. Plagáty predstavujú odporúčanie na konkrétnu obľúbenú knihu a sú výsledkom jednej z našich aktivít pod názvom Deň s knihou, ktorú sme realizovali v apríli. Nádherné projekty ste mali možnosť obdivovať na hlavnej chodbe školy. Teraz si ich však môžete prezrieť aj vo verejnom priestore v Košiciach v Knižnici pre deti a mládež - Litpark na Kukučínovej ulici. Naši žiaci sa týmto spôsobom inšpirujú medzi sebou, zároveň motivujú k čítaniu aj ostatných čitateľov knižnice. Výstava potrvá do polovice júna.

• Škola v prírode - 4. deň

Dnešný deň nám prialo počasie, a tak sme sa vybrali do Starého Smokovca. Na Hrebienok sme sa vyviezli lanovkou a odtiaľ ďalej peši na Studenovodské vodopády. Po výbornom obede a oddychu sme navštívili Aqua relax centrum v Tatranskej Lomnici, kde sme sa vybláznili v bazéne. Večer samozrejme nechýbala rozlúčková diskotéka s vyhodnotením pobytu a nezabudli sme ani na meninovú oslávenkyňu Vanessku Murínovú.

• Škola v prírode - 3. deň

25. 5. 2017

Dnes sme spoznávali okolie Starej Lesnej. Dopoludnia sme sa prešli lesným chodníkom do Tatranskej Lomnice. Popoludnie sme strávili športovými aktivitami a súťažami na olympijských hrách. Všetci šikovní športovci boli ocenení diplomami a sladkými medailami. Po výdatnej večery sme sa prešli po okolí hotela a večer sme zakončili rôznymi spoločenskými hrami.

• Dobrodružná geografia-Sibír

Veľké ďakujem patrí dnes mamičke našej žiačky Vanesky Šoltésovej. Tá dnes spestrila 6.B triede hodinu geografie. Pútavou formou nám odprezentovala časť svojej mladosti, ktorú prežila až na ďalekom Sibíri, v meste Kodinsk. Žiakom predstavila polohu, podnebie, flóru a faunu tejto oblasti. Spoznali sme tiež tradičné jedlá a láskavosť ľudí tohto, pre nás ďalekého regiónu. Žiaci sa aktívne zapájali do diskusie, ktorá vyplynula so zaujímavosti prezentovanej témy. Ešte raz - aj v mene žiakov ďakujeme.

• Žiaci ôsmeho ročníka v divadle

24. 5. 2017

Pekného kultúrneho zážitku sa dostalo 22. mája 2017 žiakom 8. ročníka, v Štátnom divadle v Košiciach, činohrou Ronja, dcéra lúpežníka, od švédskej spisovateľky Astrid Lindgrenovej. Znepriatelené rodiny sa pokúsili spriateliť Ronja jej kamarát Birk. Žiakov zaujalo podfarbenie hudby Martina Geišberga a bojové scény.

• Projektové stretnutie v Španielsku

V dňoch 14. - 21. mája sa naše kolegyne S. Filipová, Mgr. D. Maková, Mgr. M. Timková, Mgr. S. Vargová, zúčastnili projektového stretnutia Erasmus+ v Španielsku. Dvojročný projekt pod názvom "Today a reader, tomorrow a leader" sa zameriava na podporu čitateľských zručností žiakov. Kolegovia z partnerskej školy v meste Girona pripravili kvalitný program, boli ústretoví a priateľskí. Mali sme možnosť oboznámiť sa so systémom vzdelávania v Španielsku, navštívili sme aj miestnu knižnicu, ktorá je najväčšia v Katalánsku. Prezreli sme si školu, jednotlivé triedy, a taktiež sme sa aktívne zúčastňovali projektových prezentácií a porád. Odprezentovali sme aktivity, ktoré sme v rámci projektu zrealizovali v Budimíre a na vyučovacích hodinách sme žiakom predstavili Slovensko a našu školu. Projektové stretnutie bolo prínosné aj kvôli jedinečnej možnosti viac sa spoznať a zdieľať profesijné skúsenosti.

• Škola v prírode - 2. deň

24. 5. 2017

Dnes sme celý deň strávili v prírode. Tatranskou električkou sme sa previezli na druhý koniec Tatier, kde sme navštívili náučný chodník okolo Štrbského plesa. Spoločne sme obedovali v prekrásnej prírode s výhľadom na Štrbské pleso a skokanské mostíky. Náš celodenný výlet sme zakončili v Múzeu TANAPu, kde sme videli zaujímavý film o zvieratách Tatier a prezreli si bohatú expozíciu múzea.

• Škola v prírode - Stará Lesná

Žiaci tretieho a štvrtého ročníka si užívajú prvý deň školy v prírode. Oboznámili sa s okolím Starej Lesnej a Tatranskej Lomnice. Sami určili pravidlá správania sa a svoju tvorivú fantáziu využili pri tvorbe erbov vlastnej izby. Nezabudli sme ani na oslávencov Miška Huliča a Julku Klimčíkovú.

• Deň rodiny

21. 5. 2017

"Šťastná rodina, nie je ničím iným, než predčasným nebom." G.B.SHAW                  Úctu rodine sme vzdali 21. mája, kedy sme si spolu s deťmi, ich rodičmi a starými rodičmi pripomenuli neopakovateľný význam tohto inštitútu. Do programu sa zapojili aj rodičia a vytvorili tak nepakovateľnú atmosféru. Veď vystúpiť s mamkou, ockom, či dokonca s dedkom je pre každé dieťa nezabudnuteľný zážitok.V mene detí všetkým rodičom ďakujeme!

• Slávik Slovenska

17. mája v Zuzkinom parku v Košiciach sa konalo okresné kolo súťaže v speve ľudových piesní. Našu školu  reprezentovali 4 žiaci: Nikolka Balogová, Emma Thurová, Marína Ovšaková a korepetitoval Patrik Lukáč. Naša druháčka Nikolka Balogová sa umiestnila na prekrásnom 2. mieste. Blahoželáme! Všetci žiaci podali vynikajúce výkony. Veľká vďaka patrí mladému harmonikárovi Patrikovi Lukáčovi.

• Dobrovoľníček pomáha

13. 5. 2017

Malí dobrovoľníci v rámci svojho krúžku urobili vo štvrtok 11. mája veľkú radosť jednej milej, vzácnej a usmievavej pani učiteľke na dôchodku, ktorej s láskou a ochotou priniesli obed zo školskej jedálne. Spolu si zaspievali, porozprávali sa a nakoniec sa rozlúčili veľkým objatím.

• V.B v divadle

12. 5. 2017

Dňa 9. mája navštívili žiaci V.B triedy na Malej scéne ŠD v Košiciach zábavné predstavenie známej rozprávky Ľ. Feldeka Tri prasiatka a vlk úžerník. Rozprávka vtipným spôsobom a pesničkami M. Čekovského odzrkadľovala vlastnosti dnešnej doby, poukazovala na silu priateľstva a zároveň na zneužitie dôvery. Po predstavení  sa žiaci veľmi tešili na pizzu. To, s akou chuťou ju jedli, svedčí o tom, že v divadle riadne vyhladli.

• Kontakty

• Základná škola s materskou školou Milana Rastislava Štefánika, Školská 11/8A, Budimír